Działalność

Uczę i badam

Od 2013 roku jestem zatrudniony na Politechnice Lubelskiej w charakterze pracownica naukowo-dydaktycznego. Prowadzę zajęcia ze studentami na kierunku informatyka z przedmiotów: Integracja Systemów, Obiektowe Projektowanie Systemów Informatycznych, Eksploatacja Systemów Informatycznych. Moje zainteresowania naukowe skupiają się wokół zagadnień: grafika komputerowa oraz technologie VR, analiza danych, zastosowanie metod grywalizacyjnych w edukacji.

Rysuję

Interesuję się grafikągłównie komiksowa. Prace które tworzę skupiają się na: postaciach humanoidalnych, robotach, urządzeniach, krajobrazach. Ciekawi mnie historia komiksu amerykańskiego lat 90tych, w szczególności superbohaterowie, światy których strzegą i z których pochodzą. Własne komiksy i ilustracje staram się tworzyć w oderwaniu od rzeczywistości (fantastyka i fikcja naukowa) i innych wzorców. Specjalizuję się w digital art i kreowaniu postaci.

Przykłady moich prac

Mam doświadczenie w DTP. Pracowałem kilka lat nad tworzeniem identyfikacji wizualnej firm i osób prywatnych, wliczając w to projekty banerów reklamowych, plakatów, ulotek, etykiet towarowych i wizytówek.

Projekty graficzne realizuję głównie z użyciem narzędzi PhotoShop i CorelDRAW.

Tworzę i współtworzę gry

Zajmuję się również tworzeniem gier. Przygotowuję grafiki 2D, animacje 2D, efekty dźwiękowe, fabułę, projektując gameplay, poziomy (listę gier można znaleźć tutaj). Dzielę się swoim doświadczeniem i zdobytą w pracy z tym narzędziem wiedzą z innymi prowadząc szkolenia, prowadząc wykłady, udzielając konsultacji.

Demo gry Unlucky (więcej można znaleźć tutaj)

Lubię tworzyć postacie, uzasadniać ich rolę w świecie gry — tworzyć LORE świata gry. Możliwość ekspozycji swojej wizji za pośrednictwem interaktywnego medium jest jedną z głównych przyczyn mojego zainteresowania pracą w gamedevie.

Działam lokalnie

Staram się rozwijać poprzez wymianę doświadczeń, pomagając przy tym także innym, którzy chcieliby rozpocząć swoją przygodę z tworzeniem gier. Podejmując działalność społeczną i kulturową prowadziłem prelekcje promujące branżę tworzenia gier w Lublinie (m.in. spotkania
Geek Girls Carrots, TechKlub). Byłem głównym inicjatorem utworzenia Fundacji Lublin GameDev, której misją jest kształtowanie myślenia przedsiębiorczego a także promocja wiedzy i poszerzanie zdolności w dziedzinie nowoczesnych technologii z szczególnym uwzględnieniem procesów tworzenia gier. Obecnie jestem wiceprezesem tej fundacji i jestem odpowiedzialny za organizację
spotkań integracyjnych oraz barcampów dla lokalnej grupy twórców gier.

Do współpracy z Fundacją Lublin GameDev zachęcam inne podmioty, organizacje i stowarzyszenia (np. Lubelskie Kinojady, Ośrodek Brama Grodzka Teatr NN, Uniwersytem Marii Curie Skłodowskiej) do tworzenia projektów interdyscyplinarnych (np. łączone projekty na Noc Kultury).

Jestem także współorganizatorem wydarzeń związanych z lubelską społecznością użytkowników WordPressa – Lublin WordUp i członkiem rady jedynego w Polsce Centrum Badania Gier.